شما در حال مشاهده نسخه موبایل وبلاگ

دمنوش لاغری

هستید، برای مشاهده نسخه اصلی [اینجا] کلیک کنید.

خواص و فواید دمنوش نعناع در چیست؟

نعناع فلفلی، حاصل تلاقی گونه های نعناع آبی و نعناع معمولی و از گیاهانِ بومی شمال آفریقا و مدیترانه است. این گیاه، سال ۱۷۲۱ میلادی، در لیست رسمی دارویی انگلستان گونه ی مستقلی ثبت شد نعناع فلفلی سرشار از «منتول» است و باعث می شود تا دهانتان به مدت طولانی تازه و خوشبو بماند.



گیاه نعناع فلفلی ضداسپاسم گوارشی، ضدنفخ، مسکن، ضدعفونی کننده،‌ عرق ‌آور، خلط ‌آور، ضدسرفه، ضدخارش، آرام‌بخش، خنک‌ کننده پوستی، گرم‌کننده بدن و رقیق‌ کننده خون است. .استنشاق بوی نعناع فلفلی، برای رفع سرماخوردگی و عفونتهای گلو بسیار مفید است .


برخی از خواص چای سبز و دمنوش نعناع فلفلی:


کاهش دهنده حجم معده

افزایش سوخت و ساز بدن

بهبود دهنده ی عملکرد دستگاه گوارش

هبود دهنده ی عملکرد کبد

التیام بخش سردرد و میگرن

سلامت دهان و دندان

مؤثر در لاغری به علت کاهش اشتها

مؤثر در کاهش جوش و رفع آکنه هورمونی می باشد.

مناسب برای درد های قبل و یا حین قائدگی

مناسب برای اسپاسم عصبی روده ، کولیت روده ، روده تحریک پذیر

چای زنجبیل، مفید برای ورزشکاران!

زنجبیل یکی از مفیدترین و پرکاربردترین ادویه ها می باشد و سرشار از مواد مغذی و ترکیبات زیست فعالی است که برای مغز و بدن انسان بسیار مفید است.

خواص ترموژنیک زنجبیل باعث می شود که دمای بدن افزایش پیدا کند و سوخت و ساز بدن نیز تحریک شود. به همین زنجبیل به چربی‌سوزی نیز کمک زیادی می‌کنند . زمانی که متابولیسم بدن بالا باشد چربی‌های بیشتری می‌سوزاند.


همچنین چای زنجبیل به هضم غذا کمک می کند و باعث جلوگیری از نفخ و مشکلات معده می شود.

چای زنجبیل برای افرادی که از دردهای عضلانی رنج می برند مانند ورزشکاران نیز بسیار مفید است و می تواند درد های عضلانی پس از ورزش را برطرف کند. مخصوصاً درد مفاصل و تورم آنها. چای زنجبیل جلوی آشوب معده را میگیرد و آن را آرام می کند، برای همین حالت تهوع را از بین می برد. همچنین چای زنجبیل می تواند در دوران قاعدگی، دردهای این دوره را تسکین دهد.


چای سیاه و زنجبیل برای مغز مفید است و از آلزایمر نیز پیشگیری می کند.

زنجبیل همچنین برای مقابله با انواع ویروس ها و باکتری ها بسیار مفید است. طبع زنجبیل بسیار گرم است.


رفع درد های میگرنی

ضد التهاب و رماتیسم

تقویت کننده معده

رفع حالت تهوع

انرژی زا

تقویت کننده میل جنسی

کاهش عفونت

خواص چای سبز و دمنوش لیمو!

چای سبز و لیمو

این دمنوش تهیه شده از بهترین باغ های لیموی شیراز می باشد و به همین دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی بسیار بالایی دارد.

چای سبز و لیموی نیوشا، حاوی ویتامین C بسیار زیاد است که برای ترمیم بافت بدن از جمله پوست ٬ رگ های خونی و استخوان و برای بهبود زخم بسیار حیاتی است .به همین علت برای بهبود سرماخوردگی بسیار مفید می باشد.


برخی از خواص چای سبز و چای لیمو:


کاهش سردرد

جلوگیری از لخته شدن خون

ضد التهابی و ضد عفونی کننده به عنوان یک داروی طبیعی برای درمان گلودرد و سرفه

درمان آفت‎های دهانی

پیشگیری از آلزایمر

برطرف‎کننده سوزش معده

پیشگیری از بیماری های قلبی و سرطان و دیابت

کاهش اشتها

دمنوش گل گاو زبان چیست و چه خواصی دارد؟

گل گاو زبان یکی از قدیمی ترین گیاهان ایران است.در طول تاریخ ایران این گیاه برای درمان برخی بیماری ها استفاده میشده است.گل گاو زیان نوشیدنی خالص و با طراوت است که از بهترین گیاهان ایرانی تولید می شود.در تمامی دنیا این این گیاه را با نام ایران می شناسند.

چای گل گاو زبان یک نوشیدنی بسیار محبوب در کشورهای اروپای شرقی و خاورمیانه است. که از دانه های این گیاه برای تهیه روغن استفاده می شود.


برخی از خواص چای سبز و گل گاو زبان:

  • گل گاو زبان گیاهی است طبی که تقریباً تمامی اجزاء آن ، اعم از برگ ها و گل ها و دانه های آن به عنوان دارو استفاده می شود. همچنین از دانه های این گیاه برای تهیه روغن استفاده می شود.
  • گل گاوزبان دارای طبیعت گرم و اثر نشاط‌آور، مقوی تمام بدن و آرامش‌بخش است.
  • گل‌ گاوزبان به دلیل دارا بودن پتاسیم و کلسیم زیاد، بسیار ادرارآور بوده و با تحریک بدن، تبادلات سلولی را تنظیم و اعصاب را آرام می کند. بنابراین دمنوش گل گاو زبان، برای افراد پرخاشگر و برون ریز بسیار مفید است.
  • دمنوش چای سبز و گل گاو زبان تصفیه کننده خون است. کلیه ها را تقویت می کند. همچنین به علت داشتن منیزیم، ضد سرطان نیز می باشد.
  • گاهی اوقات سرفه‌های فصل سرما را هیچ قرص و شربتی درمان نمی‌کند اما استفاده از دمنوش چای سبز و گل گاو زبان به صورت مرهمی قوی عمل خواهد کرد.
  • این دمنوش برای درمان برونشیت ، سرخک و مخملک مفید است.

بیماری نقرس و بیماری های عصبی را با دمنوش سیب ترش درمان کنید!

چای سبز و سیب ترش

چای سبز و سیب ترش نیوشا سرشار از پلی فنول ها می باشد که به دلیل خواص آنتی اکسیدانی خود، فعالیت آنزیمی بدن را کنترل می کند. سیب ترش برای افراد گرم مزاج بسیار مفید است.



در قدیم از سیب ترش برای درمان نقرس و بیماری های عصبی استفاده می شده است. در طب سنتی سیب ترش را برای درمان تب و تهوع ،اسهال و برای تقویت معده به کار می برند.

خواص سم زدایی چای سبز و سیب ترش نیوشا آن را به نوشیدنی طبیعی و مفید برای از بین بردن عفونت ها و ویروس ها در بدن تبدیل کرده است.

سیب دارای ویتامین ها، آنزیم ها و املاح مفیدی است که ببرای تقویت اعصاب و قلب بسیار مفید می باشد. به همین خاطر، نوشیدن چای سیب قبل از خواب، باعث داشتن خوابی آرام و با کیفیت می شود.


خواص چای سبز و سیب ترش برای قلب، مغز، خون و استخوان

ویتامین B6 موجود در چای سبز و دمنوش سیب ترش نیوشا میزان اکسیژن رسانی به بافت های مختلف بدن را افزایش داده و با تقویت سیستم ایمنی بدن به بهبود عملکرد گلبول های سفید خون کمک می کند.

کوئرستین موجود در چای سبز و سیب ترش نیوشا نوعی فلاونوئید است که از سلول های مغز در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند، به همین دلیل تاثیر زیادی در پیشگیری از بیماری هایی همچون آلزایمر دارد.


فلاونوئیدهای موجود در دم کرده سیب بسیاری از عوارض مرتبط با یائسگی همچون گرگرفتگی و بهم ریختگی را در زنان کاهش می دهد و با افزایش تراکم استخوان ها از پوکی آن ها پیشگیری می کند.

پکتین موجود در چای سبز و سیب ترش نیوشا ، تری گلیسیرید و میزان قند خون را تنظیم کرده و به کاهش کلسترول خون کمک می کند.


میزان پتاسیم موجود در چای سبز و سیب ترش، بسیار زیاد است. پتاسیم الکترولیتی است که مایعات درون و اطراف سلول را در تعادل نگه می دارد. این امر برای جریان الکتریکی درون بدن که باعث تپیدن قلب می شود ضروری است.

همه چیز درباره چای سبز و دمنوش جنسینگ

چای سبز جنسینگ به همراه پودر عسل نیوشا برخلاف جنسینگ های موجود در بازار که بعضاً تقلبی هستند، تولید کشور کانادا می باشد و دارای طبع سرد می باشد. طبع جنسینگ چینی گرم می باشد. جنسینگ یک گیاه کم رشد، سایه دوست و با فرآیند رشد بسیار طولانی می باشد. نام این گیاه اشاره به ریشه ی چنگالی شکل جنسینگ است که به پاهای انسان شباهت دارد.


در گذشته از جینسینگ برای درمان سردرد و همچنین تب و سوء هاضمه استفاده می شد. امروزه از جینسینگ برای درمان افسردگی،بیح حالی، اضطراب و خستگی مزمن استفاده می شود. چای سبز و جنسینگ و پودر عسل برای سلامتی پوست و مو بسیار مفید است.


دمنوش جنسینگ برای تقویت حافظه و مغز مفید می باشد و اثرات مفیدی بر حافظه و یادگیری مخصوصاً در سنین بالا دارد.، همچنین آنتی اکسیدان های موجود در جینسینگ از ابتلا به آلزایمر و زوال عقل پیشگیری می کند.


همچنین این گیاه انرژی زای بسیار خوبی است و برای افرادی که بی حال و کم انرژی هستند مانند معجزه عمل می کند و همچنین سبب افزایش عملکرد فیزیکی و جنسی، افزایش نشاط، کاهش استرس و جلوگیری از پیری می شود.


بنابراین دمنوش جنسینگ برای ورزشکاران یک مکمل گیاهی بسیار خوب می باشد.

یکی از بهترین تقویت کننده های نیروی جسمی و جنسی در افراد دمنوش جنسینگ و پودر عسل نیوشا است.

چای سبز و جنسینگ و پودر عسل علائم یائسگی مانند گرگرفتگی، تحریک پذیری، اضطراب، تعریق شبانه، افسردگی، نوسانات خلقی،افزایش وزن، بی خوابی و ریزش مو را کاهش می دهد.

با دمنوش آلوئه ورا از خشک شدن پوست خود جلوگیری کنید.

آلوئه ورا ( آلوورا ) یا صبر زرد گیاهی است علفی و چند ساله با برگ‌های ضخیم، گوشتی و دراز. آلوورا در زمره‌ی محبوب‌ترین داروهای گیاهی به شمار می‌رود که هزاران سال است بشر از خواص دارویی آن بهره برده است.

این گیاه بیشتر برای مباحث زیبایی و سلامتی پوست و مو مطرح می شود در حالی که این گیاه معجره های درمانی بیشماری دارد طوری که به آن گیاه هزار درمان لغب داده اند.

آلوئه‌ورا به علت داشتن پلی‌فنول‌، خاصیت آنتی اکسیدانی بالایی دارد و موجب جلوگیری از رشد باکتری ها در بدن می شود.

دمنوش آلوئه‌ورا قند و چربی خون را کاهش می دهد و از این رو برای افراد دیابتی مفید است.


خواص دمنوش آلوئه ورا برای مو

فواید آلوئه‌ورا برای پوست و مو بیشمار است. کم پشتی موی سر با استفاده از دمنوش آلوئه ورا به تدریج از بین می رود. زیرا سرعت جریان گردش خون را افزایش داده بنابراین پاپیلای پوستی (زائده بافتی ریشه موی سر) را فعال نموده و سبب افزایش تغذیه فولیکول های مو می گردد .


خواص دمنوش آلوئه‌ورا برای پوست

آلوئه ورا با آبرسانی به پوست باعث بهبود آفتاب سوختگی در تابستان می شود. در فصل زمستان نیز با افزودن رطوبت به پوست، از خشکی پوست جلوگیری می کند. همچنین جراحات ناشی از سوختگی را بهبود می دهد.

قرار دادن تی بگ سرد شده آلوئه ورا پس از مصرف دمنوش آن بر زیر چشم، می تواند سیاهی زیر چشم را به مرور از بین ببرد.


خواص دمنوش آلوئه‌ورا برای دهان و دندان

اخیراً مشخص شده است که آلوئه‌ورا برای جلوگیری از پوسیدگی دندان بسیار مفید است. این دمنوش با جلوگیری از تجمع جرم ها در دهان، مانع بروز عفونت لثه ها می شود.

این دمنوش در درمان بواسیر نیز بسیار مفید است و عمل دفع مدفوع را بهبود می بخشد.

نحوه استفاده از دمنوش گزنه و برگ زیتون!

دمنوش چای سبز، گزنه و برگ زیتون هرکدام به تنهایی دارای خواص درمانی بینظیر و بیشماری می باشد، در سلامت قلب و عروق ،پیشگیری از پوکی استخوان و سنگ کلیه بسیار مفید است.

همانطور که گفتیم دمنوش چای سبز، دمنوش گزنه و دمنوش برگ زیتون هرکدام به تنهایی دارای خواص درمانی بینظیر و بیشماری می باشد، از خواص بی شماری برخوردار هستند. بودن این ۳ گیاه پر ارزش در یک محصول، ترکیبی اعالی و ارزنده محسوب می شود.


برخی از خواص گزنه:

افزایش تولید انسولین و کاهش قند

مقابله با مشکلات پروستات

حفظ تراکم استخوان و پیشگیری از پوکی استخوان


برخی از خواص برگ زیتون :

ضد سرطان

کاهش کلسترول و تری گلیسیرید

جلوگیری از لختگی خون در عروق

کاهش قند خون در بیماران دیابتی


چای سبز رزماری دارای چه خواصی می باشد؟

نام رزماری برگرفته از کلمات Ros به معنای شبنم ( Dew ) و Marinus به معنای دریا است و دلیل این نامگذاری، رویش این گیاه در مناطق ساحلی شمال آفریقا و دریای مدیترانه است.


گل محمدی نیز یکی از مهم ترین گیاهان خانواده ی Rosaceae است، زادگاه گل محمدی خاورمیانـه و به طور خاص ایران است. گلبرگ های آن سفید و صورتی بوده که از آن گلاب می گیرند. بخش اتیل استاتی گل محمدی به درمان تنگی نفس کمک شایانی می کند همچنین لیمونن موجود در رزماری باعث افزایش سوخت و ساز بدن شده و از این راه به کاهش وزن کمک می کند.مصرف جوشانده این گیاه مانند داروی کدئین عمل کرده و سرفه را به طرز محسوسی کاهش می دهد.


برخی از خواص چای سبز رزماری و گل محمدی:

تنظیم قند و کلسترول

تقویت حافظه

باز شدن عروق و در نتیجه تغذیه بهتر فولیکول های مو

افزایش قوای جنسی

موثر برای کبد ، گوارش و معده

بهبود دهنده خواب

ضد سرطان

تنظیم فشار خون و استحکام دندان هـا و استخوان هـا

بهبود تنگی نفس

ضد افسردگی

مضرات و فواید دمنوش میوه های استوایی

دمنوش مخلوط میوه های استوایی نیوشا : آووکادو ، آناناس ، نارگیل و انبه


دمنوش میوه های استوایی:

آووکادو

میوه ای غنی، پر روغن و پر ویتامین است که در نواحی گرمسیری رشد می کند.

این میوه همانند روغن زیتون دارای اسید اولئیک است و برای پیشگیری از سرطان سینه، پروستات و انواع دیگر سرطان، بسیار مفید است.


آناناس

میوه ایست استوایی که با سرطان مقابله می کند . ضد التهاب است و فشار خون را تنظیم می کند.

بهبود مشکلات گوارشی، تقویت سیستم ایمنی بدن و کمک به کلیه ها، انرژی بخشی و تحکیم استخوان ها و خواص بیشماری نیز برای پوست و آکنه نیز دارد.


انبه

برای حرکت روده ها مفید بوده و از یبوست پیشگیری می کند.میل جنسی را تقویت می کند و برای بینایی و بافت ها و استخوان های بدن مفید است . این میوه آرامبخش است و اعصاب و حافظه را تقویت می کند.

انبه همچنین کلسترول بد خون یا LDL را می کاهد و با کم خونی نیز مقابله می کند.


نارگیل

این میوه استوایی، کاهنده فشار خون است، کمک بسیار زیادی به مشکلات معده می کند. آب نارگیل برای شفافیت و پاکسازی پوست بسیار مفید است.

همچنین این میوه برای دوران بارداری نیز توصیه می شود تا مشکلات ناشی از یبوست و سوزش معده در دوران حاملگی را برطرف کند.

12